Arvika Hamnfest släpper fler artister

on
Arvika Hamnfest 2014
Arvika Hamnfest 2014

Med fyra och en halv månad kvar till årets upplaga av Arvika hamnfest släpps nu ytterligare åtta artister. Och det är en hyfsat bred samling artister som presenteras: Takida, Adrian Lux, Bo Kaspers Orkester, Style Of Eye, Agnes, John Lindberg Trio, Electric Banan Band & Wild Rooster.

Takida
Det är nog ingen som missat Takidas framfart över Sverige. Om inte annat har nog de allra flesta hört den stora ”radioplågan” Curly Sue (med imponerande rekord på både Svensktoppen och Trackslistan). Takida är pop-rock-bandet med sin lite snäll-tuffa framtoning. 12 mars släpptes senate plattan ”All turn red” och med den ska de nu ut på turné. Takida fyller moppe i år och ett av depåstoppen blir alltså i Arvika. Takida är inte någon favorit hos mig men jag tror de kommer att dra rejält med publik.

Adrian Lux
Adrian Lux är DJ och producent. Han har bland annat skapat låtar som ”Can’t Sleep”, ”Teenage Crime” och ”Strawberry”. Adrian har arbetat med bland andra Those Dancing Days. Han har även arbetat med en rad framgångsrika musiker. Själv har jag mest hört Adrian Lux radiohitar – fram till hamnfesten ska jag lyssna mer på det övriga materialet.

Bo Kaspers Orkester
I över 20 år har nu folkkära Bo Kaspers Orkester turnerat runt. Med drygt 10 plattor i bagaget finns massor av musik att bjuda publiken på. Bandets lite melankoliska framtoning och Bo Sundströms karaktäristiska stämma har hyllats i hela norden. Personligen tycker jag att det ska bli ett sant nöje att se vad de bjuder på i Arvika!

Style Of Eye
Linus Eklöw, eller Style Of Eye, är precis om Adrian Lux både DJ och producent. Style Of Eye har jobbat med artister som Icona Pop och Rebbecca och Fiona.

Alphaville på Arvika Hamnfest 2013. Foto: David Fryxelius.
Alphaville på Arvika Hamnfest 2013. Foto: David Fryxelius.

Agnes
Bokningen av super-pop-stjärnan Agnes måste nog ses som en fjäder i hatten för hamnfesten. Agnes har varit populär i flera år men efter hennes medverkan i TV4s succéprogram ”Så  mycket bättre” har hennes popularitet växt än mer. Det ska bli spännande att se om hon kommer själv och uppträder singback eller om hon har med sig musiker. Jag hoppas sannerligen på det senare.

John Lindberg Trio
John Lindberg Trio är för mig en helt ny bekantskap. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag har att vänta. Jag vet att det är en slags blandning av country och rockabilly.

Electric Banan Band
Electric Banan Band har snart gjort allt: TV-serier, turnéer, medverkan i Melodifestivalen och 10-talet album. Frontfigurerna Lasse Åberg och Klasse Möllberg fortsätter år efter år att sjunga pirajan Maja, Zwampen, Kameleont och Banankontakt. Jag är helt övertygad om att det blir allsång i hamnen i sommar.

Wild Rooster
Wild Rooster har delvis sitt ursprung här i Arvika. Bandet spelar en ösig rockabilly som har sina rötter i 50-talets rockmusik. På hamnfesten blir det garanterat ett fartfyllt framträdande. Vill du se dem innan hamnfesten har du möjlighet redan den 5 april då de spelar på Klubben på Kusin Cuisine.

Ja, det här var dagens bandsläpp. Jag anar en bredd inför sommarens fest i hamnen i Arvika. På hamnfestens hemsida säger Fredrick Berntsson:

”- Det känns fantastiskt att kunna presentera en så pass bredd på de artister vi släpper. Extra kul att vi fått till både Adrian Lux & Style Of Eye som kommer spela på varsin tid på samma festival, säger Fredrick Berntsson, artistbokare för Arvika Hamnfest.

– Takida kommer inte göra många spelningar i sommar men har valt att komma till Arvika. Jag känner också att John Lindberg Trio kommer bli fantastiskt, fortsätter Fredrick.”

Klara sedan tidigare är Hoffmaestro, Broiler, Sean Banan och Top Cats. Mer information, videos mm finner du hamnfestens hemsida. Här nedan kan du börja lyssna in dig på årets artister. Mycket nöje!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.